Hoe werkt de ZilliZ Berichtenapp

Met de ZilliZ berichtenapp kunnen WMO en JW berichten uitgewisseld worden tussen zorgaanbieders en gemeenten.

Op deze pagina leggen wij uit hoe je als zorgaanbieder een account aanmaakt en hoe je de ZilliZ berichtenapp gebruikt.

Stap 1: Registreren bij VECOZO

Voor het berichtenverkeer moet je geregistreerd zijn bij VECOZO. Dit doe je met je AGB code.

Aanmeldprocedure: Volg de stappen in VECOZO.

Wanneer alles in Vektis juist is ingesteld, moet je bij het aanmelden bij VECOZO het volgende zien staan:

  • Jeugdwet-berichtenverkeer
  • Wmo-berichtenverkeer

Indien dit niet het geval is, pas dan eerst je Vektis inschrijving aan voordat je verder gaat.

Toestemmingsverklaringen
Met het inregelen van de toestemmingsverklaringen aan Landmerc B.V. geef je VECOZO toestemming om berichten uit te wisselen met de ZilliZ berichtenapp. Hiervoor voeg je per financieringsvorm 2 toestemmingsverklaringen toe.

Meer informatie over het registreren vind je op deze pagina.

Let op: registratie van de ZilliZ berichtenapp is alleen mogelijk via de browsers Google Chrome of Mozilla Firefox. Het persoonlijke certificaat van VECOZO moet gekoppeld worden aan Chrome of Firefox. Na de registratie kun je gebruik maken van de Chrome, Firefox, Edge of Safari.

Registreer bij Vecozo

Stap 2: aanmelden ZilliZ Berichtenapp

Als het VECOZO certificaat is geïnstalleerd kun je een berichtenapp account aanmaken via:

https://berichtenapp.zilliz.nl

Dit doe je in de browser waarin je VECOZO-certificaat is geïnstalleerd. Je registreert je met hetzelfde emailadres als je VECOZO certificaat, rondt de iDeal betaling af en kiest een wachtwoord. Vervolgens vul je jouw persoonlijke gegevens aan en ben je een geregistreerd gebruiker van de ZilliZ berichtenapp.

Meer informatie over het registreren vind je op deze pagina.

Start hier

Stap 3: Gebruik ZilliZ Berichtenapp

Als je de berichtenapp gaat gebruiken log je in met je emailadres en wachtwoord. In de ZilliZ berichtenapp vind je de Handleiding Berichtenverkeer waarin alle WMO- en JW berichttypen beschreven staan. Per berichtsoort is er een duidelijke invulinstructie vermeld, evenals voorkomende foutmeldingen en de oplossing.

Heb je hulp nodig bij het gebruik van de Berichtenapp klik dan hier.

Heb je vragen?

Ga dan naar de kennisbank en kijk of het antwoord hier zelf kunt vinden.

Voor technische ondersteuning kun je mailen naar: berichtenapp@zilliz.nl of bel je tijdens kantooruren: 0317-415665.

Kennisbank
Ik heb het gebruik van deze app als heel fijn ervaren. Ik ben blij dat ik als kleine zelfstandige op deze manier met de gemeentes berichten uit kon wisselen. Het gebruiksgemak is in de loop der tijd alleen maar fijner geworden.

Praktijk voor Kinder- en jeugdtherapie | Vos Praktijk voor Kinder- en jeugdtherapie

Lees het verhaal